Votronic lade-booster galvanisch geïsoleerd
Artikelnummer: VCC 1212-45 IUoU-Li rel- Hoge laadcapaciteit, zelfs tijdens korte ritten
- Aanzienlijk verbeterde energiebalans van het voedingscircuit
- Uitstekende bescherming van de voedingsbatterij en de daarop aangesloten verbruikers tegen de soms zeer sterke spanningsschommelingen van dynamisch geregelde alternatoren in nieuwere voertuigen
- Tijdens langere ritten zorgt de IU1oU2-oplaadtechnologie voor een volledige lading en voorkomt overladen
- Optimale laadkarakteristieken voor 4 batterijtypen instelbaar met de batterijkeuzeschakelaar (gel, zuur / AGM1, AGM2, LiFePO4)
- Automatisch, instelbaar laadvermogen zorgt ervoor dat de startaccu primair wordt opgeladen door de dynamo wanneer het elektrische systeem van het voertuig zwaar belast is, waardoor het voertuig onmiddellijk kan worden gestart
- Bij gelijktijdig verbruik in parallel- en bufferbedrijf blijft de batterij opgeladen of wordt volledig onderhouden. De laadomvormer berekent en bewaakt automatisch de aanpassing van de laadtijden.
- Ingebouwde temperatuurcompensatie past de laadspanning automatisch aan de accutemperatuur aan onafhankelijk van de dynamo en maakt opladen mogelijk buiten de aanbevolen LiFePO4-accu - temperaturen onder 5 ° C of boven 35 ° C; Accutemperatuursensor artikel 2001 is bij de levering inbegrepen
- Eenvoudige installatie, geen tussenkomst in het startcircuit van het voertuig vereist, apparaat is aangesloten op de laadkabel naar de voedingsaccu.
- Veiligheidsbescherming en bescherming tegen omgekeerde polariteit, kortsluiting en omgekeerde ontlading
- Aansluiting voor afstandsbediening Art. 2075, bediening afstandsdisplay IP67 Art. 2081 of Charger State Monitor IP67 Art.2082
- Ook voorbereid voor gebruik met EBL (elektroblok) en EVS (alleen VCC 1212-25 IUoU-Li en VCC 1212-45 IUoU-Li).
- Het ingebouwde netwerkfilter aan boord maakt een probleemloze parallelle werking met zonnesystemen, netwerkladers en andere laadbronnen op één accu mogelijk
- Galvanische scheiding tussen ingang en uitgang zorgt voor een uitstekende onderdrukking van storingen door absolute scheiding van de batterijcircuits, voor zuivere massaverhoudingen aan beide zijden, zelfs bij lange voedingslijnen, veiligheid in geval van storing (geen 12V / 24V of 24V / 12V storing mogelijk) en voorkomt betrouwbare ongewenste terugontladingen van de batterijcircuits
- Schakelingang voor volledig automatisch geregelde werking (ontsteking, D + motor loopt) of optioneel handmatig bediend door een afstandsschakelaar
- De meetingang maakt indien nodig ook een zuivere spanningsregeling van het apparaat mogelijk
- Het toepassingsgebied van het apparaat strekt zich ook uit tot het reinigen van batterijlading verder weg van de dynamo in grote voertuigen, aanhangwagens, voorraadcontainers, enz.
Invoer van startaccu van voertuig "+ IN Start"
Nominale spanning van de startaccu van het voertuig 12 V
Batterijcapaciteit (grootte), tenminste aanbevolen 80 Ah
Ingangsspanningsbereik (EURO 6 +), D + gestuurd 10,5-16,5V
Uitschakeling ingang overspanning (EURO 6 +), max. 16,5V
Stroomverbruik max. 720W
Stroomopname (bij laagste ingangsspanning) max. 63 A
Stroomverbruik StandBy / OFF (Kl.15 of D + zonder signaal)0,08 A / 4 mA
Oplaaduitgang aan boord van voedingsbatterij "+ OUT-kaart"
Nominale accuspanning. 12 V - 13,3 V.
Batterijcapaciteit aanbevolen / tot 90-300 / 400 Ah
Laadstroom hoofdlader, I-fase, 8 V tot U1, 0-15 uur. 45 A
Laad- / buffer- / laadstroom, gereguleerde U1-U2-fase 0 - 45 A.
Selecteerbare laadprogramma's AGM / Gel / Lead Acid, LiFePO4 4
Minimale accuspanning om te beginnen met opladen. 0 V
Voorlaadstroom (diep ontladen accu <8V), max. 22,5 A
Tegenstroom van batterij, UIT (klem 15 of D + zonder signaal). 0 A
Reset spanning AGM-gel-loodzuur / LiFePO4 (30 sec). 12,8 V / 13,4 V.
Laadspanningslimiet (consumentenbescherming). 15.00 V.
Externe overspanningsuitschakeling (20 sec). 15.50 V.
Spanningsrimpel. <30 mV rms
Ingang voor temperatuursensor batterij I. Ja
Oplaadtimer 3-weg
Omgekeerde polariteit / kortsluiting / terugontlading / veiligheidsbescherming. Ja
Bescherming tegen overladen. Ja
Veiligheidstimer per laadfase I / U1. Ja
EBL START In, EVS-meetingang / laaduitgang. Ja
laadbehoud voor 12 V-startaccu. 0 ... 3 A
Installatiepositie van het apparaat : overal
Temperatuurbereik. -20 tot 45 °
Snelheidsgeregelde, temperatuurgeregelde ventilator. Ja
Geleidelijke afname van het laadvermogen bij te hoge temperatuur. Ja
Veiligheidsuitschakeling bij oververhitting. Ja
Afmetingen, inclusief montageflenzen en klemmen (LxBxH)
245 x 160 x 71 mm
Gewicht 1700 g
Omgevingscondities, luchtvochtigheid: max. 95% luchtvochtigheid, niet condenserend
Leveringsomvang: temperatuursensor, gebruiksaanwijzing
"Gel": Laadprogramma voor gel-accu's, karakteristiek IU1oU2
Afgestemd op gesloten, gasdichte gel- / dryfit-accu's met vast elektrolyt, die over het algemeen een hoger laadspanningsniveau en langere U1-wachttijden vereisen om korte laadtijden te bereiken met een bijzonder hoge opslagcapaciteit en om langdurige "uithongering" van de accu te voorkomen .
"AGM": laadprogramma voor AGM / vlies-accu's, karakteristiek IU1oU2
Bedoeld om te laden